søndag 9. september 2012

Fossumspurten - RYPEJAKT

Høstjakta er igang! Og idag skulle det jaktes RYPE!!!!
Noen fra Team United Bakeries arrangerte testløp med handikapstart i lysløypene på Fossum.
5 stk hadde meldt seg på løpet, men 4 stod på startstreken da Kim var blitt syk og var heller ansvarlig for tidtakingen.
Startlista var basert på seedingsprinsippet hvor Jan etter nøye vurderinger hadde kommet frem til følgende liste:

Kristin 0
Jan + 2.31
Lorenzo + 4.12
Morten + 7.12

Løypa er 3.8 km og relativt tøff. Været var definitivt med oss denne morningen og Bærumsmarka og løyper som sist ble forsert i Finansavisenrennet var praktfulle.
Kim var tidtager, moralsk support, dommer, langer og kameramann på engang! Her er det mange funksjonærer som kunne tatt litt lærdom :)



Målet for gutta idag var å jakte på Kristin. :)

Jeg gikk relativt hardt ut  for å ikke bli hentet alt for tidlig av Jan som jeg viste kom jagende bak. Jeg ble overasket over stabile kilometertider til tross for stigning, så i nedoverbakkene prøvde jeg å lange skikkelig ut og jeg fikk godt med fart nedover mot stadion.
Jeg prøve å ikke snu meg tilbake for å se etter jagerne og viste dette ville stresse meg.
Men skuddene hagla bokstavelig talt. Skytterkollen er ikke langt unna og det føltes virkelig som høstjakta var igang. Første runde lå jeg alene i tet, men Jan kom opp i ryggen min halveis i første runde.
Runden er sånn at de første 2 km er stigende hvorav de neste er nedover, bortsett fra en seig kneik på et par hundre meter mot slutten. Jeg forsøkte alt jeg maktet men klarte ikke henge meg på. Det var nok førsterunden som hadde gjort sitt. Neste delmål var derfor at Lorenzo ikke skulle hente meg igjen, men heller ikke Morten som startet over 7 minutter bak meg.
Dette løp jeg å tenkte på mens jeg så Jan forsvinne over bakketoppen.
PPå andre runden klarte jeg ikke lange like bra ut i nedoverbakken og i bunn av bakken på vei mot den lille kneika før mål hørte jeg tungpustede jegere pese meg inakken. Og det er noe med mannfolk og jakt. Men de tok meg igjen en etter en. Da gikk piffen litt ut av meg. Jeg var offisielt et bytte og skulle ønske jeg ble plukket opp av setteren og fraktet tilbake til jegerflokken.
Men dengang ei..... Siste kneik måtte forseres før dagen knalløkt var ferdig.
Arrangørens drøm, basert på handicapstarten, var at samtlige deltagere skulle komme samlet til mål og ha en sluttspurt. Det fungerte nesten, så det betyr at seedingen ikek var sånn halvgæærn. Jan kom først i mål og Morten hadde raskeste tid.

Dette var skikkelig moro! Helt anderledes konkurranse! Gleder meg til neste gang :)

Jeg vinner aldri premier i løp, men idag vant jeg dameklassen :)
Ikke så vanskelig når det kun var jeg som stilte opp, men det blir sikkert fler med neste gang. For da skal jeg ikke la meg felles så lett! Jeg fikk dermed en flaske vin og ibook boken god gli, som jeg skal laste ned og kose meg med utover høsten.
http://itunes.apple.com/no/book/god-gli/id556429513?mt=11&ls=1



1 kommentar:

  1. Grattis Kristin. Dette var moro.

    Tenkt i etterkant at jeg burde tatt det litt sakte inn mot mål for å få meg en bedre handikap til neste gang. Du blir farlig på neste start

    SvarSlett

Legg inn kommentar