torsdag 30. august 2012

SRM nr. 50


Jeg hadde jubileum i SRM på onsdag, løp mitt SRM nr. 50.
Jeg løp mitt første SRM i april 2010, stort sett har det blitt to runder hver gang, men også 1 runder og tre runder. Totalt 50 SRM og 99 runder! Dette innebærer nærmere 28 timer med løping rundt Sognsvann de siste 3 år!

Jeg hadde egentlig i mitt jubileumsløp bestemt meg for et moderat tempo. Og selv om det er planen åpner jeg uansett alltid hardt! Det var perfekte løpeforhold på Sognsvann. Overskyet og passe temperatur. Igrunn en perfekt dag for rekord tenkte jeg utover.
Og rekordforsøk ble det etterhvert som løpet var igang. 2 runder var på planen idag!
Første kilometer passerte jeg på 4.30. Dette er ikke uavnlig og regnet med at de neste ville synke betraktelig. Imidlertid beit jeg tenna sammen og klarte å holde farten oppe.  Jeg møtte to hyggelige eldre herrer underveis som løp ved siden av meg og pusha litt! Takk skal dere ha!  Ved passering en runde var jeg litt tung i beina, men det var bare å bite tenna sammen da jeg så passeringstid på en runde lå ann til rekord.
Det var kun en kilometer (den siste) der jeg var på 5 min/km kilometer.
Jeg fikk derofr tikket meg inn i mål på NY REKORD!!!! Wohoo...
Ved passering målgang var beina helt kjørt og jeg måtte ha en liten cowboystrekk for å komme til hektene igjen! Puh...
Det var godt med en liten bekreftelse på formen. Jeg gikk derfor straks hjem og meldte meg på Nordtraveren i helgen.
Jeg har lenge sytet over at formen er så der. Og jeg føler meg ikke i toppform. Ift. ny rekord på SRM er dette noe jeg er god på, jeg klarer å bite tennene sammen over kortere periode, så får vi se om jeg klarer å bite tenna sammen på Nordmarkstraveren som er et langløp i min verden.
Jeg er mest bekymret for å ødelegge anklene mine da jeg tråkker over støtt og stadig i terrenget. Kanskje jeg blir litt passiv pga. det? Får bare prøve å gi jernet og se hva som skjer.
SRM ble værtfall et positiv innslag og tar med meg positive vibber inn mot helgen!

1 kommentar:

  1. Grattis ;-) Halveis til du blir medlem i 100-SRM klubben! Lykke til på traver'n!

    SvarSlett

Legg inn kommentar