torsdag 31. januar 2013

Valgets kval.....

Denne helgen er det et hav av muligheter for den som er glad i skirenn.....

Østmarkrunden: 2 x 15 km på Skullerud. Ryktene sier at føret er så som så, men kunstsnø garanterer renn. Jeg gikk dette rennet 2 år tilbake og dette er et veldig fint renn i en "mellomperiode"

Finansavisenrennet. 25 km på Fossum. Fordelen her er at rennet er så nærme. Ingen logistikk problemer eller mye tid kastet bort på kjøring. Har dog lest referat fra løpet da jeg gikk i fjor. "Mange krappe nedoverbakker" og der er jo jeg rett og slett pinglete.

Stenfjellrunden: 42 km Gåsbu. Meldt om drømmeforhold og føret er vist bra.. Er det noe å lure på?

Helterennet: 42 km Rauland. Litt langt unna.

Haugern: 42 km i Drammensmarka. Start og mål på ulike steder. Ergo krever litt logistikkmessige utfordringer.

Det er nok flere muligheter også, men dette er hva jeg har vurdert.
Og valget er pt enda ikke tatt. Jeg har gjort en foreløpig utsiling og står igjen med to aktuelle kandidater:
Stenfjellrunden eller Finansavisenrennet.
Det som taler i favør Stenfjell er at det er seeding til Birken, samt HK og det er drømmeforhold.
Men noe som gjør at FInansavisenrennet seiler opp på siden er at det er nærme, og at dette rennet er det eneste rennet hvor jeg har vunnet en premie. (som IKKE er deltagerpremie, men plasseringspremie :) )

Rett og slett et luksusproblem... Hører også rykter om drømmeforhold i marka!

Får se hva slags form og humør jeg er i lørdag morgen. Det vil nok være det som avgjør. Jeg trenger å gå på meg litt selvtillitt, så gjelder å velge rett.

2 kommentarer:

  1. Uansett hvilket renn du velger, så må du ha masse lykke til :)
    Heldige dere er, som har så mange renn å velge mellom (evt. uheldige?) ;)

    SvarSlett

Legg inn kommentar