søndag 16. september 2012

Monsterbakken

Lørdag 15 september skulle det egentlig vært Birken. Men jeg kjente tidlig i uka at jeg rett og slett ikke hadde noe særlig lyst. Jeg tok til fornuften og skjønte at hvorfor skal jeg hate på stier inne i skogen midt i Norges innland når jeg heller kan nyte fin asfalt i Oslo.
Planen denne lørdagen var derfor en skikkelig monsterøkt på rulleski! Linda sitt crazy forslag om at "Vi stake opp fra Sørkedalen til Tryvann a" ble først mottatt med stor entusiasme, men jeg skjønte fort at dette kunne bli en lang dag.
Målet var å komme til toppen og det fikk ta den tiden det tok. Og stake gjorde vi. Gikk det fort? Nei ikke sånn veldig, men vi kom opp til slutt. Jeg skal innrømme at jeg tidvis mått jukse med et lite fraspark eller to. Men vi kjørte 10 x 3 min og gikk rolig oppover mellom dragene. Dette var tøft og tungt, men vi har så godt av det! Det var i tillegg en av de mest fantastiske dagene å trene på i Oslo noen sinne. Praktfult høstvær og usedvanlig stille og rolig stemning oppover mot toppen av Oslo (sannsynligvis mange som har reist til birken)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg inn kommentar