onsdag 28. november 2012

Sesongstart i Oslo

Nå har også snøen kommet til Oslo området. Med skiforeningens føremelding og bilde av trikkeskinner i marka idag har det kriblet i beina etter å komme seg ut i løypene. Turen gikk til Solli Gård i Asker med kurs mot Sandungen.



Det var en drøm å gå. Med tanke på tørr asfalt bare et par kilometer nærmere byen. Jeg gikk nedenfor Solli Gård via Myggheim til Sandungen. De første 2 km var fine, men etter Myggheim og til Sandungen var det tidvis veldig dårlig og igrunn aktuelt kun for spesielt interesserte. Her var det mye undersmelting. Så her må det bare bli litt kaldere før det blir optimalt.
Langs med Sandungen var det også helt greit å gå. På vei tilbake kom jeg in i lysløypne på oversiden av Solli Gård og her var forholdene bra. (Alt er relativt, men til å være november var det fint). Det ble ikke lange turen, men en times tid med lykt i nysnø i Oslo området var alt som skulle til for et lite kick.
Det kom også litt melisdryss da jeg satte meg i bilen for å kjøre hjem - samtidig som det er meldt kaldt fremover. Dette lover bra.

NB: Tross ok forhold - bruk grusskia enn så lenge

3 kommentarer:

  1. Hei!
    Jeg var i Sørkedalen i går og glad jeg tok med meg grusskia! Ikke optimale forhold der heller - men digg med hodelykt, månen og stillheten i sørkedalen uansett!

    Selv setter jeg kursen mot Sjusjøen i morgen tidlig.. Du skal vel selv på fjellet tipper jeg?

    GOD SKI HELG!

    SvarSlett
  2. Bare det blir litt kaldere så snøen ikke smelter fra under, samt litt melisdryss nå, så blir det bra her også!

    Skal selv til fjells. Pellestova - med gode turer til Sjusjøen/Midtfjellet.
    Meldt forferdelig kaldt!

    God skihelg!

    SvarSlett
    Svar
    1. ja. Kanskje det blir ullstillongs oi morgen!
      Vi får ta en vurdering på det. Dette blir bra! God helg! Kanskje vi sees i sporet. =)

      Slett

Legg inn kommentar