torsdag 26. juli 2012

Fysisk forfall og knust av lillebror



Etter en lang ferie i hhv. fjellene i Alpene og den franske riviera var det klart for en brutal start på hverdagen igjen med Gressholem rundt.
Sommer-Oslo viste seg fra sin beste side og alt lå tilrette for et flott løp på Gressholmen.
På Vippetangen fikk vi først beskjed om at alle ferjer ut til Oslofjord-øyene var innstilt som følge av at dykkere lette etter en person på havbunnen. Oppdratt av en fotograf er jeg drillet til å være oppmerksom i slike situasjoner og fikk dermed også min debut som fotograf på norske nyhetssider: http://www.siste.no/Innenriks/article6164605.ece

Ferjen begynte omsider å gå igjen og om ikke lang tid gikk vi iland på Gressholmen - en idyll i Oslo fjorden.
Gressholmen rundt arrangørene hadde lagt opp til en gjennomløping av løypa. Dette var lurt ift. å kjenne løypetraseen. Det var mye opp og ned, knauser som skulle forseres, siv og gress der en måtte grave seg frem og skogsstier med røtter og ræl.
For de som kjenner meg er ikke dette helt mitt rette element, men jeg trengte en brutal start for å komme igang etter ferien. Og jeg merket allerede på oppvarmingen at 2,5 uker med ferie har gjort sitt..... FORFALL er et godt beskrivende ord.

PANG så var løpet igang. Jeg hadde under oppvarmingen sett at det var smale stier, lite muligheter for passeringer og en smal passasje i starten. Og som vanlig går jeg hardt ut i løp - noe jeg også gjorde idag, men da mest for å unngå kø løping i starten. Med lillebror Asbjørn hakk i hel merket jeg allerede etter 500 m at dette kommer ikke til å holde helt inn, og bare et par hundre meter senere var det sprekk og jeg måtte bittert se Asbjørn stikke fra.....
Pulsen dundret og jeg var helt ute å kjøre rett og slett... I tillegg til at jeg nesten ikke løfter bena over bakken mens jeg løper ble det nesten rattata et par ganger.
Men kom meg i mål, med en begredelig kilometer tid, men denne brutale starten var nok lurt for å få kicket korppen skikkelig i gang.

Og grattis til lillebror - du gruste meg, men gi meg en måneds tid, så tar vi en ny duell!

Etter endt løp var det bading og kro-besøk :)

En herlig kveld og en bra kick off etter sommerferie!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg inn kommentar