onsdag 4. juli 2012

The sky is the limit

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er MEGET glad i å løpe SRM. Jeg liker konseptet med å "konkurrere" på trening. Det er ikke hver gang jeg gir maks, men jeg måler meg jo opp med mine egne personlige rekorder til tider.
Som Heming Leira sier: Den eneste som kan slå din PB er deg selv, verdensrekorder kan andre også ta :)

Jeg liker best å løpe to runder, og i år har jeg ikke klart å få opp samme tempo som jeg hadde ifjor.
Min bestenotering på 2-rundern ble satt i august 2011, og selv om jeg har gjort flere tapre forsøk på å slå denne har jeg ikke klart det. Helt til forrige onsdag.... Da ble det satt ny bestetid på 2 runder, der den gamle rekorden ble slått med 17 sekunder.
Som vanlig gikk jeg hardt ut. En gang så vil det holde helt inn, og det gjorde det nå. De første to km gikk raskt, mens på kilometer 3 og ved runding en runde gikk både kilometertid og puls opp, mens de engative tankene om at dette er vondt også kom. Imidlertid gav det motivasjo at jeg så at kunne klare ny rek og det var bare å peise på videre. Jeg hadde en fin rygg som holdt tempoet, samt underveis skaffer jeg meg delmål som at han/henne forann skal løpes forbi innen mål.
Det var derfor et stort smil da jeg kom i mål og brikken ble lest av og jeg kunne konstantere ny PB!!!! Tommel opp for det! Som man kan se på bildet, så løper jeg veldig ofte med tommel opp... Hver sin stil :)

Imidlertid blir denne PB stående en stund. Har "kveldsvakt" på jobb og får ikke løpt SRM idag. Og for de som kjenner meg godt vet de at SRM er noe jeg setter av tid til uke etter uke, men akkurat idag er det andre ting som må gjøres. Derfor blir rekorden stående til august 2012, men da skal den igjen tas! The sky is the limit.

Bilde lånt fra stiansmollerfoto fra SRM 27 juni.
Neste mål nå er Rødtangen rundt ved hytta på lørdag. Med værforbehold. Det er nemlig meldt øs pøs regn, noe jeg ikke er så glad i. Det kombinert med at løypa går på sti... Men fin avslutning før sommerferie, for da har jeg nemlig tenkt meg late dager i solen!

2 kommentarer:

  1. Jeg kan jo ikke annet enn å kommentere dette bildet..... for jeg løper nemlig også med tommel opp på en hånd og pekefinger frem på andre hånda ;-) Herregud, jeg trodde ikke det var mulig.... ;-) Lykke til med nye PB på SRM!

    SvarSlett
    Svar
    1. Moro! Tommel opp slår aldri feil :)

      Slett

Legg inn kommentar