torsdag 5. juli 2012

STUP-bratt




Idag joinet jeg Petter på rulleskitrening i Holmenkollen. "Du har godt av å utvide komfortsonen din ved å trene litt bakker" fikk jeg høre. Og jada, jeg har jo det, men Holmenkollen da. 

Det er skummelt nok å gå OBIK i den traseen og når en nå skal begi seg ut på rulleski.... 


Jeg begynte å gå rolig å fint på flatene foran skiskytterblinkene. Men prøvde meg så ut på en runde. Gikk OBIK-traseen. Dvs rett opp til bak store hoppet. Oppover går det greit, men går det oppover så kommer det stort sett en nedoverbakke. Jeg er livredd nedoverbakker på rulleski, og det er denne frykten jeg må overvinne. Men ikke idag.
Jeg viste hva som nå ventet meg: S-svingen!!!!
På rulleski så så denne bakken vesentlig brattere ut enn hva tilfellet er med snø som underlag.
Det var som å kaste seg ut for et stup da jeg stod på toppen der. og det var rett og slett et mareritt. 
Jeg kan ploge i slake nedoverbakker, men her var det jo et STUP som det ikke lot seg ploge i. Og i tillegg måtte man svinge midt i bakken. 
Nei, jeg innså min begrensning. Der trengs det mer mot, riskikovilje og døds-tanker for å begi seg ut på. Jeg er rett og slett litt pinglete, så det ble med den halve runden. 
Neste gang jeg evt. skal begi meg ut i de løypene må være når det har lagt seg et hvitt og fint underlag på bakken.




3 km rulleski idag- bedre lykke neste gang.




Bedre gikk det da ski-jentene fra Aker var på rulleskikurs: http://www.hegnar.no/sprek/article696994.ece















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg inn kommentar