lørdag 7. juli 2012

Rødtangen rundt!

Idag var det Rødtangen rundt 2012, et Lokalt løp ute ved hytta, som det nå har blitt tradisjon å delta på. De to foregående år har jeg løpt 10 km, men valgte idag 16 km ettersom det blir lenge til neste løpetur. 16 km løypa er en terrengløype, så det iseg selv var for meg en utfordring.
Helgen startet med 65 km sykkeltur fra Oslo til Holmsbu, så jeg viste beina kom til å være litt tunge.

Fra startskuddet gikk var det egentlig litt tungt hele veien. Selv om jeg for en gang skyld ikke pangåpnet.
Allerede etter en kilometer møtte jeg veggen, et brått møte med en skikkelig kneik. Da denne var forsert ventet terrengløpingen. Jeg var forberedt på at det var en del terreng, men terreng for meg er grusveier av det litt grovere slaget. Her var det smale stier, masse stein,røtter og gjørmehull. Ergo jeg var litt utenfor mitt rette element.

Etter noen kilometer var jeg egentlig god og varm og gjørmebadingen ble nesten morsom. Jeg gav derfor på litt ekstra og jaktet på et par menn foran meg. Det burde jeg ikke gjort, for i løpet av et hundredeles sekund med uoppmerksomhet dukket det opp en rot og jeg fikk en skikkelig overtråkk. Viste ikke helt om jeg ville komme meg videre, men haltet meg frem et titalsmeter og det gikk greit. Ikke filler'n om jeg skulle bryte. Jeg viste jo at hele hyttefolket hadde dannet en heiagjeng like rundt svingen.
Jeg tenkte ikke mere over det og var glad da jeg passerte hyttas provisoriske drikkestasjon. Jeg hadde gikk klar beskjed om at Cola var ønskelig, og Asbjørn stod klar med Cola LIGHT! Her har han et og annet å lære....
Til mål kom jeg meg da, etter mye gåing og høye rundetider, og fikk ny kaffekopp til premiehylla

Nå som det er gått litt tid skjønner jeg det kanskje ikke var like fornuftig å fortsette løpingen etter overtråkk. Ankelen har hovnet opp og ser ut som en liten Ping pong ball har sprettet frem fra ankelen.
Men ligger med foten på is og høyt hevet. Konstaterer nå at sykkelen værtfall vil bli stående på hytta en stnd og blir ikke syklet på hjem til Oslo! I denne omgang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg inn kommentar