mandag 16. september 2013

Der satt den - midt i sikringsboksen

Full fart i London i helgen
:)

P har flyttet til London :( Men han har lært av meg å finne de rareste løp på steder der man til enhver tid måtte befinne seg. I hans nabolag, nærmere bestemt Highbury arrangeres det nemlig parksprint hver lørdag.
Oppvarming i nabolaget
5 runder a 1 km rundt Highbury fields. Ingen påmeldingskontigent. Lavterskel. Du får tiden din registrert på nett kort tid etter løpet. Arrangeres av ildsjeler.
Dette er mistenkelig likt SRM her hjemme. Eneste forskjellen er at løypa var satt til 5k og man kunne ikke velge antall runder.
Jeg og Petter stilte selvsagt til start. Nye raske sko var også kjøpt inn og levert til P's Londonleilighet i god tid før lørdagens internasjonale debut.

Totalt var det 84 trimmere til start. P tok meg igjen med en runde etter nesten passering 4 runder, men da begynte jeg også å ta igjen andre med en runde... Det gir jo motivasjon :) Etter 5 runder, ved passering mål, fikk vi en strekkode som vi måtte scanne sammen vår egen "barcode" som er deltagernummeret som man får ved registrering. Og kjapt etterpå kom tidene på nettet. Og jaggumeg.... Det ble SEIER! SEIER i mitt første internasjonale løp! Og en solid 2. plass til P. Jeg er sikker på det kommer til å bli seier på han også utover høsten.
Riktignok var ikke dette detstørste løpet som arrangeres i London, men seier er seier!!!!
Så fra et arrangement til et annet; søndag var det VM i Triathlon i Hyde park.
Og for et arrangement. 2500 Age-groupere skulle gjennom løypa i startpuljer fra kl. 07.00 - 10.00, det var svømmere, syklister og løpere overalt, men full kontroll fra arrangørenes side på arrangementet.
Tv2's Dag Otto Lauritzen og Kristian Ødegard stilte også til start for å lage mer moro i en ny sesong av "På hjul med Dag Otto"
Det blir moro å se. Etter age-group var det elitens tur. Og det er bare å bøye seg i støvet. For noen idrettsprestasjoner.
Når vi så er inne på arrangementer var vi også på et imponerende show. The Lion King.... For noen kostymer og for et oppsett :) Resten av helgen ble det hvilings og påfyll av energi så jeg forhåpentligvis kan bli klar til Oslo halvmaraton til helgen.

1 kommentar:

  1. Highbury - parksprint - hver lørdag - som Arsenalfan så MÅ jeg jo få med meg dette en dag! ;-) Grattis med seier!

    SvarSlett

Legg inn kommentar