tirsdag 10. september 2013

Lettløpt sa du???

Søndag skulle jeg til Drammen for å hente hjem en ny personlig rekord i halvmaraton. Løypa skulle være så lett og fin. PB garanti??
Jeg går bare rett på sak: Dette var tungt.
Første km på 4.41, lekende lett... Men WOW ro ned nå, men hold deg under 5. 5.03 og 5.04 på de neste. Skjerpings; under 5....
Nei vent.... Ikke under 5, men 5.08, puh, regnefeil :) kan sakke litt ned. Sakker ned. 5.10, 5.15... Too much, men nå går det ikke fortere.
Det er også stekende varmt. 21 grader og på lange asfaltflater merker man dette godt. På første drikkestasjon grabber jeg til meg det jeg tror er tre kopper med vann og heller over toppen... Var det vann?? Nei sportsdrikk... Ikke at det er tungt nok, men nå må jeg løpe med en slags hinne av en sukkerlake rundt kroppen......
Kilometertidene fortsetter å stige. Jeg sliter skikkelig rett og slett. Det vil seg ikke. Tar noen svamper på de neste drikkestasjonene. Stapper de hist og her på kroppen for å kjøle ned. Siste kilometeren er uuuuutholdelig. Har ikke mer inne akkurat nå. Tok meg selv i å synke drastisk sammen, HOFTA frem! Skjerpings!!!
Ikke akkurat racer-fart

Petter er i London og det er et stort tomrom hjemme. Unnskyldning god nok??? Neppe.....
En annen ting jeg begynte å tenke på underveis var at musikken på øret hjelper til å holde meg gående på en dag som denne... Og under Oslo Maraton er det ikke lov med musikk på øret! I alle dager... trafikksikkerhet... Men gatene er da stengt? Jeg skjønner det på sykkel og tidvis ski, men under Oslo maraton. JEG PROTESTERER! Trenger DJ Broilier og eType om jeg skal komme meg gjennom en ny halvmaraton til.
Dagen ble fullkommen da jeg syklet hjem fra Drammen. I Asker fant jeg meg en benk og la meg godt ned og helte i meg noen slurker cola. Ny break down på Haslum. Stoppet intill kanten og flatet bokstavelig talt helt ut i grøftekanten. Det ble kanskje ikke PB fysisk, men hodet fikk i allefall kjørt seg idag!

4 kommentarer:

  1. Er det sant, ikke lov med musikk på øret i Oslo Maraton? Da må de nesten gi oss en mer spennende løype.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er helt sant... Hørt makan...

      Løpsregler
      Startnummer bæres på brystet slik at det er filt lesbart under hele løpet. Deltakere som ikke etterkommer dette vil bli stoppet av kontrollposter underveis. Det er av sikkerhetsmessige grunner ikke tillatt å bruke “lyd på øret” (mp3 spiller etc.)

      Slett
  2. Hvilke løp er lettløpt i tropevarmen som var i helgen? INGEN! Neste år tar vi Drammen igjen og setter ny PB så det griner!! Men jeg kan herved love at jeg IKKE sykler til Oslo etterpå ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Silja,
      Jeg er definitivt klar for revansj.. :)

      Slett

Legg inn kommentar