fredag 21. desember 2012

Det var det året det var så bratt

2012 er snart historie og det er tid for å reflektere litt om året som har gått.

For min del har det vært et aktivt år. Og jeg er særs glad i konkurranser, så det har blitt mye av dette.

Oppsummert:
15 skirenn (samt et gjenstår)
35 løp (hvorav 21 SRM)
1 tri
1 rulleskirenn
2 x 3000 m testløp
3 x test av O2

Når jeg ser det svart på hvitt så ser dette selvsagt masse ut. Kanskje litt i overkant har mange sagt, men inkludert er mange løp og renn som også brukes som trening. (SRM og OBIK) Og jeg koser meg og det er det viktigste!

Jeg skal prøve å trekke ut et par høydepunkter fra året som har vært:

Ski:
Vestegyllen - 40 km i Asker. Jeg skulle egentlig ikke gått dette rennet, da jeg var midt i oppkjøringsfasen til Marcialonga. Men så fikk jeg et startnummer to dager før, og da er det vanskelig for meg å si nei.
Jeg var derfor proppfull av overskudd og fikk en kjempefin opplevelse i Vestmarka, skiene var bra og kroppen fungerte bra! Gøy med perfekte skidager!

Birken. Merket ble tatt, og en milepæl er nådd. Birken er for meg et tøft renn. Altfor mye bakker, og da i starten som for min del ikke er mest optimalt. Det var ikke med den klareste marginen jeg klarte merket, 5 min, men jeg klarte det! Der og da var dagen optimal.
Jeg var stolt som en hane der jeg stod i Team United Bakeries drakten min og kunne forsvare min plass på teamet, og endelig fikk jeg en pin'en som jeg har jobbet for siden jeg begynte med denne galskapen i 2010 :)

Løp:
Sentrumsløpet. Under 50 min for andre gang, og solid pers fra Sentrumsløpet tidligere år. Nesten 3 min pers..iforhold til 2011 løpet! WOW! Nå ble det fremover å forsøke å være stabil på sub 50 på 10 km.

Oslo halvmaraton: Et perfekt løp. Det gikk bare forterer og fortere. Full klaff! Dritgøy! 1.47.30. 2013 sub 1.45 :) Se blogginnlegg

Hytteplanmila: Ny pers på 10 km: 47.04 og det på en litt tung dag. Fikk i hvertfall gitt alt, da jeg var på randen til å spy av utmattelse da jeg kom i mål. Blogginlegg

Tri:
Debut i tri. Morsomme greier! Se blogginlegg

Ellers har jeg opplevd masse bra dette året. Bl.a tur til Italia og Østerrike med Team 2 var et definitivt høydepunkt.  I tillegg til egen fremgang på alle arenaer har jeg og blitt sterkere og håper å kunne stabilisere meg enda et nivå over der jeg var i fjor.
Det er begrenset hvor mye fremgang en kan ha, men jeg startet tross alt fra skrætsj og har hatt MYE å gå på!

Målet for 2013 er derfor å ta nye steg fremover og holde meg stabil en hel sesong.
Gleder meg til fortsettelsen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg inn kommentar