torsdag 4. april 2013

En herlig mix

ENDELIG var det sesongstart på SRM. Og som vanlig på en onsdag var det SOL :)
Det kunne ikke bli bedre.
"Tenk at nå er dagen her som jeg har lengtet etter, jeg får løpe sognsvann rundt jeg er så glad..... "
For det er ikke til å legge under en stol at jeg er rimelig glad i Sognsvann rundt. Flotte rammer for et løp, bra organisert, lave skuldre, uhøytidelig, sosialt og ikke minst hardt dersom man vil det.
For igår på sesongåpningen var det hardt. Beina har ligget i dvale gjennom vinteren og 3,5 km på grus og tidvis is og slaps merkes. Ingen PR med andre ord, men selsvsagt sesongbeste siden det var sesongåpning. Og løypa var noen meter lenger som følge av mindre "omveier" pga snø og vanndammer.
Planen i år er å fortsette min gode vane, å løpe på Sognsvann hver onsdag kl.18.00. Men jeg skal også prøve å bruke løpet til å få trent litt overfart! Ja det kommer til å gjøre vondt, men håper på stigende form og lavere løpstider.

Litt spesielt var det selvsagt å løpe på Sognsvann igår da skiløypene fremdeles ligger der og de er tilnærmet perfekte fremdeles.
Så akkurat nå i disse dager blir det en herlig mix mellom langrenn og løping.
Jeg går en real langtur til helgen, da det blir Troll ski maraton!
Ellers gjenstår Skarverennet på ski, før det braker løs med Sentrumsløpet uken deretter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg inn kommentar