mandag 26. november 2012

Lengre enn langt

Helg - nok en tur til fjells. Det er så mye greier som skjer hjemme fortiden så jeg bruker hver mulighet til å rømme til fjells og nyte friheten. Turen denne gangen ble lagt til Pellestova.
Lørdag morgen bar det ut i sporet nesten før frokosten var svelget. Vi var først i sporet og stemningen, lyset og forholdende var magisk.



Turen ble en kort runde da vi skulle rekke World cup åpningen på tv.
To norske seire senere var motivasjonen på topp og planen var et litt lengre tur på ettermiddagen. Nå hadde også resten av hyttefolket ankommet Pellestova etter julebord kvelden før.
Imidlertid ble min andre tur for dagen litt amputert grunnet en vrang legg. Leggene mine har en tendens til "å pakke seg" spes på løping, og jeg går derfor ALLTID med krampestrømper uansett trening. Men det hjalp ikke. 10 km ute i sporet sa det stopp. Jeg prøvde å gå litt til fots, men ingenting hjalp. Jeg hinket meg fremover, og det løsnet heldigvis litt etter en stund, så jeg fikk labbet meg hjem.

Revansjen var desto større på søndag. Da ble det en skikkelig god langtur i jevnt tempo.
Jeg lå på bakskia til Linda og Jill og det hjelper meg veldig for da får jeg til et fint fraspark.
Nå er vinteren igang, og det ser ut til at den skal komme i Oslo også snart. Veldig deilig å ha "fått gått seg inn" på ski allerede, og det blir ny tur til neste helg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg inn kommentar