tirsdag 6. november 2012

Mens vi venter....

Nå kommer´n snart! Vinteren!
I mellomtiden jobbes det med motivasjonen.
November er en vanskelig måned: kaldt, vått, løv, mørkt, mye jobb - rett og slett uforutsigbart. Den ene dagen er det regn, neste snør det, også er det slaps igjen. Og med alt løvet som har falt er nå også rulleskisesongen over. Jeg er litt for mye "bambi on ice" til å vasse over haugevis med blader som ligger på asfalten. Det resulterer i at det er vanskelig å legge planer. Imidlertid en plan ble holdt, og det var testløp på 3000 m på bane.

Jeg løp tilsvarende test i våres, og med denne oppfølgertesten kunne jeg se om jeg har gjort noe riktig i sommer/høst. Banen på idrettshøyskolen var ikke optimal. Det var mye overvann og vi måtte ta ibruk bane 2. Når man skal løpe 7,5 runder og bane 3 har en forskyvning på nesten 4 m (3,83 m iht. store norske leksikon) så tilsvarer dette ca 30 m forlenget distanse. Noe også pulsklokken viste i etterid.



Når alt kom til stykke stod vi en liten gjeng klare på start. 3000m er en vanskelig distanse å forholde seg til. Det er for meg litt for kort, men samtidig også for langt. Og det er VONDT når det står på.
Første runde gikk på SUB 100, ikke så mye å skryte av egentlig, men fort nok for meg. Og jeg måtte jobbe for å holde en jevn fart. Imidlertid klarte jeg ikke å opprettholde denne rundetiden videre og de neste rundetidene sank med et par sekunder. Tøft var det også når Nikolai og Petter kom dundrende og tok meg igjen med en runde. Nytt delmål ble dermed satt, og det var at de ikke skulle få ta meg med to! Og det holdt med litt margin.

Totalt sett ble uansett tiden forbedret med 22 sekunder, men jeg ligger fremdeles for høyt på 13 tallet, men nærmer meg 12´ern som får være målet til neste år.

I dag dalte det ned hvitt gull fra himmelen så nå håper jeg vinteren snart er rundt hjørnet!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg inn kommentar