mandag 8. juli 2013

Hurum rundt - Rødtangen rundt - Bøya rundt

Årets fineste helg så langt. Solen stekte fra blå himmel og det var virkelig tid for å hente seg inn etter en lang vår… Hvordan gjør man det? Jo aka Bloom, så aktiviserer man seg J
Helgen skulle tilbringes på hytta ved Holmsbu. 65 km er det dit fra Oslo. Fremkomstmiddel; sykkel.
Vel fremme ved hytta ble det både tid til vannskiaktiviteter, svømming til bøya (Ble riktignok kun en tur frem og tilbake til bøya, det vil si 100m, da brennmanetpanikken inntraff) samt Rødtangen rundt.
Foto: Løpende fotograf Frode
Dette løpet løp jeg også i fjor, men hadde liksomt helt glemt at jeg i oppsummeringen da skrev at dette var ikke en løype for meg uansett hvor fint det er å løpe mot havet i solskinnet. Men det er liksom blitt en tradisjon å dra på hytta første helgen i juli for å løpe Rødtangen rundt.
Rødtangen har valgmuligheter hva gjelder løype, hhv. 4km , 10km og 16 km. Dessverre har jeg ikke noe annet valg enn å løpe 16 km da denne passerer hytta og pappa, Asbjørn og Caro skulle stå som heiagjeng.
Flere kjentfolk fra SRM stilte også til start. Heriblant Frode som hadde påtatt seg jobben som løpende fotograf for dagen. Har lånt noen bilder fra siden hans:
Foto: Løpende Fotograf Frode

Allerede etter en km ut i løpet begynner det brutale. En skikkelig kneik. Deretter bærer det nedover en god stund, men i krevende terreng. Jeg hadde helt glemt hvor terrengete denn løypa var, og jeg innså tidlig at jeg egentlig ikke hadde noe i denne løypa denne dagen å gjøre.


Foto: Løpende fotograf Frode


Jeg passerer heiagjengen etter 5 km.

Foto: Løpende fotograf Frode
Veldig fristene å bare løpe til hytta, fremfor å pine seg siste milen.
«Så treig du er a» roper Asbjørn…. Takk for oppmuntrene heiing. «20 damer foran» skriker pappa! Jaja tenker jeg. Hjelper ikke med 20 damer forann og ingen bak…..
Men til mål kom jeg meg på et vis, selv om jeg HATET.
Selvportrett ved 11 km. HATER!!!!!!!
Måtte gå de siste kneikene tilbake til stadion der mål var. Måtte også hoppe over en hoggorm som lå å solte seg midt i traseen. Anders vant sin klasse på 10 km. Petter kom på 3 plass i sin klasse og nr. 4 totalt på hele løpet. Og jeg fikk med meg deltagerpremie. Rødtangen rundt koppen. 



Tilbake på hytta var heldigvis grillen klar.
Søndag var det stranddag. Men også tid for returen. Fremkomstmiddel: sykkel.



Aktiv helg: Hurum rundt:130 km sykkel, Rødtangen rundt: 15 km løp, Bøya rundt: litt svømming.

2 kommentarer:

  1. Du er bare så utrolig sprek!
    Allsidig er stikkordet for deg som person.
    Morsomt å lese - du skriver med en snert :)
    Fortsatt GOD (trenings)sommer!
    Vi sees plutselig vel?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk det samme Janne! Mangler bare litt fremgang nå, så blir jeg happy! Denne allsidigheten har pt ikke gitt den fremgangen jeg håper på!
      God sommer til deg også!
      Ses vel uansett på Oslo tri?
      Bli med på Bogstad treningstri på torsdag også da vel?

      Slett

Legg inn kommentar