søndag 18. august 2013

DNF

Det måtte skje meg og tilslutt.... DNF - Did not finish! Ja for under Tønsberg bytri kom jeg rett og slett ikke til mål.
Ny sykkel, flott dag og god stemning. Alt lå til rette for en fin triatlon dag. 
Det var masse folk på Tønsberg brygge, og alle smilte om kapp med solen. Jeg, Anders, Tommy og Odd rigger til en plass i skiftesonen ved siden av hverandre. Det var nå bare å få på våtdrakten og hoppe i havet sammen med 270 andre gummimennesker. 
Anders, meg, Tine og Tommy før start
Litt surrealistisk å hoppe i sjøen utenfor brygga i Tønsberg. Følte jeg lå og fløt i øl, champagne og røyksneiper. Og en og annen brennmanet hadde også funnet sin vei til overflaten for å sole seg i glansen sammen med oss glade triatleter. 
Klare til start



Idet startskuddet gikk var det nå en kamp om posisjonene. 270 mennesker, 1080 armer og ben i alle retninger. Det var bare å kjempe og prøve å bane seg vei i mylderet. Jeg ble fort stresset og kavet masse. Tilslutt gav jeg opp og mått over på bryst. Pustet og peste og mistet også brikken på foten min to ganger. Måtte stoppe og surre litt for å få den på plass igjen. Flaks at den ikke ble krabbemat. 
Halvveis forsøkte jeg å begi meg ut på crawl igjen, men jeg ble svømt ned og kjempet med en ryggsvømmer som svømte på kryss og tvers inne i fjorden der. 



Opp fra svøm stod Alex på brygga og heiet. Selvfølgelig!!!
Jeg løp fokusert inn i skiftesonen. Der stod Anders, Tommy og Odd og knota i skiftesonen. Her var jeg nå rask, tok av meg drakta og var ute før alle de tre andre hadde fått sukk for seg... 
Men så var det også slutt. Etter tre km på sykkel skulle jeg gire opp til øverste tannhjul, men kjedet hoppet av. Jeg satte det på igjen, men det bare fortsatte å hoppe av. Og sånn holdt vi på, jeg og sykkelen i vel 13 minutter før jeg gav opp og vendte tilbake til Tønsberg brygge. 
Fikk følge av en annen brutt løper, Valentinotri. Skikkelig bittert og gå den lange veien tilbake. Walk of shame rett og slett. 
Men hva skjedde egentlig? Var sykkelen for teknisk for meg? Den var jo helt ny. Jeg hadde syklet til og fra jobb og kjørt den inn, men et kjedeavhopp, det bør da vel ikke være noe hokus pokus. 
Nissik fra Team Isklar tipset meg om girinstillingen. Og det stemmer. Jeg stilte litt på de fredag, og jeg hadde nok satt giret til å gire litt lettere enn hva det var tannhjul til. 
Tror det må være det som er forklaringen, for nå ser alt ut til å være greit. Men under kampens hete er det bare ikke så lett å forstå seg på sånt. 
Uansett ble min første DNF, og det blir neppe fler. 

Tine; dagens gladeste
Anders i koma tilstand på brygga. Begynner å få teken nå.


1 kommentar:

  1. Nei og nei. DNF og DNS er ikke det morsomste i verden. Men ikke alt man kan styre. Greit å erfare det i "tidlig triathlonkarriere" kanskje?:)
    Synd med sykkelen - håper du får fikset den.
    Arrangementet i Tønsberg har jeg bare hørt positivt om. Ref stemning etc.

    SvarSlett

Legg inn kommentar