torsdag 14. mars 2013

VM i mosjonisting

Nå er den snart her - den viktigste dagen i året?
Svenskene har Vasan, Northug har VM og vi norske mosjonister har vårt eget VM - BIRKEN.

Det virvler av unnskyldninger ute:
Jeg er ikke i form, jeg har ikke trent, det blir min lengste skitur i år, jeg jobber for mye, jeg har brukket en negl. Ja de kommer i fleng. Men felles for alle er at vi stiller til start med den tro og formål at det skal gås hva remmer og tøyler kan holde.

Og i år blir det lett... EASY, walk in the park! Selv for meg, som går litt bak i leksa vil få, om ikke trikkeskinner, men hverfall spor å gå i. I tillegg ser det ut til at solen vil skinne fra blå himmel.
Smøring vil være null problem. Det er nok meldt litt kaldt kanskje, men man går seg fort varm (og til sammenligning var det - 19 ved start i HK marsjen så noen skarve kuldegrader over 10 grader klarer vi vel)

Jeg har ladet opp som jeg skal. Jeg har gått godt over 100 mil på ski iår, jeg har roet ned på jobb siste uken (dvs. jobbet de vanlige 8 timene), slippet opp på treningen, spist normalt, stresset ned, levert inn skiene til prepp, samlet overskudd, pakket sekken...... Ja går ikke dette veien, hva skal jeg skylde på?

Mitt mål er som beskrevet tidligere å ta shotteglasset http://kristinblombergpedersen.blogspot.no/2012/06/ny-malsetting.html
Dvs topp 25 % i klassen. Ifjor var jeg like under, og nå har jeg rykket opp en klasse med litt hardere krav... Men som hver av de andre som står på startstreken så skal jeg gå hva jeg makter.
Og går det ikke, ja da er det kun dama oppå skiene jeg kan skylde på!

Og ut ifra XC ranking skal jeg karre meg i mål på 4.01.... Hahahahahaha... Dream on! De meldte 30 min feil på Marcialonga, så jeg lar meg ikke lure denne gangen heller. Men 4.34.03 står i  minne fra ifjor, og må jo gå for ny personlig rekord :)
http://www.xcranking.no/startlist/9/view

Kort sagt: Jeg er klar.... Håper på en fin tur over fjellet!

3 kommentarer:

  1. Håper du får verdens beste tur over fjellet, Kristin! Nyt hvert fraspark :-) Håper å se deg på Sjusjøen, vi står i så fall i bakken etter den lille tunellen. Lykke til!

    SvarSlett
  2. Lykke til Kristin! Dette blir moro :=)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Skal du gå, eller er skiene lagt på hylla?

      Slett

Legg inn kommentar