torsdag 30. mai 2013

DNS

Siden jeg av prinsipp aldri skal ha DNF i et løp måtte det på Fornebuløpet 2013 bli DNS.
Med 24 t med nesten 41 i feber, tildels koma-følelse, sier det seg selv at det var rett og slett umulig å rikke på seg. Jeg hadde såvidt tærne utenfor dyna det døgnet.

Jeg øynet imidlertid et håp da jeg fikk tak i noen febernedsettende piller med trekant på. Da de begynte å virke tenkte jeg at jeg kunne lufte meg en tur ved å gå meg en tur rundt Sognsvann. Jeg lå jo også ann til å vinne månedens premie for deltagelse i samtlige SRM i mai. Men det gikk ikke det heller. Turen til butikken på vel 50 m tok knekken på meg. Eller det som tok knekken var at heisen i blokka stod, og jeg ble nødt til å gå trappene opp til 5. etg. Dødsliten karret jeg meg tilbake til dyna og ble der.......

Fornebuløpet har jeg løpt hvert år siden starten og i år var første året uten den tropevarmen som pleier å være på fornebuløpet. Bedre løpeforhold enn noen tidligere år. Veldig bittert med andre ord. Jeg bekymrer meg også for birken om en drøy uke. Planen var en langtur idag, om ikke annet så hvertfall for psykens skyld. Har ikke blitt en eneste langtur på meg i år..... Birken kommer altfor fort i år. Galskap å flytte den til 8. juni. Blir vel en blanding av gjørmebad, svømming i flomvann og løping.
MEN der skal det hverken bli DNS eller DNF så nå må jeg bare gjøre de riktige tingene og feberen må nedover, selv om den nå er på god vei.
På Volvat for å sjekke om det er greit med 40.9 i feber

2 kommentarer:

  1. God bedring, Kristin!
    Husk at det viktigste er å bli frisk, og ikke presse seg for mye for tidlig. Da blir det bare flere løp o.l. som går fløyten.
    Dessverre snakker jeg av dyrekjøpt erfaring.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Stig Arve! En venninne av meg minte meg på Thomas Alsgaard sitt visdomsord: "Den første dagen frisk skal være uten trening"
      Det gjelder bare å klare å følge det da... Nå som man så gjerne bare vil ut å bevege litt på seg :)

      Slett

Legg inn kommentar