torsdag 9. mai 2013

Triatlon satsning

I anledning min 30 års dag har jeg meldt meg på Oslo triathlon, da disse tilfeldigvis faller på nesten samme dag i år. Rikitignok kun sprint etappe, men men. Kanskje det blir olympisk distanse når jeg runder 40?
Jeg var med Oslo Tri ifjor på en tri stafett, mer om dette HER Dette gav veldig mersmak og jeg bestemte meg selv nå for å utfordre meg selv og prøve å ta hele greia. Jeg har vært med på et triathlon før, mest på impuls, og da smilte jeg fra øret til øret, se hvordan det gikk Ringshaugdysten 2012

Jeg har gått på et svømmekurs i vinter og crawler om ikke som en fisk i vannet, men værtfall ikke som en flodhest heller. Svømmetreneren følger meg fremdeles opp og det er veldig bra med tanke på mitt mål som er i Oslo 10 august. En ting er riktignok svømmingen, men jeg skal jo også sykle ut og inn av Maridalen, og det er dette som faktisk er min største bekymring. Værtfall nå når jeg har klart å stupe over sykkelstyret og fått litt angst for sykling.
Så mine planer for helgen er en triathlon camp i regi av Tom Remman i Holmestrand. OMG Tri samling liksom. Jeg. I rosa bikini og med en sykkel med ringeklokke på styret.....


Legg merke til rosa ringeklokke :)


Men jeg er der for å lære og suge til meg all den kunnskapen jeg kan få om alle disse idrettene som skal flettes sammen til en sport.
Men jeg nærmer meg målet, og jeg forbedrer meg stadig, men jeg ser frem til denne utfordrende eventen. Samlingen strekker seg over tre dager. Fredag er det svømming, lørdag sykling, søndag løp samt det hele avsluttes med en minitriathlon. 300 m svøm - 10 km sykkel og 2 km løp.
Jeg har aldri noen gang klart å svømme 300 m sammenhengende, men håper jeg lærer det iløpet av helgen.

To be continued............


Pga denne tri-campen må jeg droppe HK stafetten i år. 
HK stafetten er jo veldig morsomt, lagfølelsen, alltid fint vær, masse glade mennesker og veldig vondt.
Team Skigo stiller i år lag i mix flest menn, og har på ingen måte slik som mange andre lag i den klassen silt på damene for å få en bedre plassering. Teamet stiller med 3 damer, og ikke engang plassert en dame på korteste etappe.... Her er det ærlighet fremfor spisse albuer som er prioritet.
Jeg heier på dere TEAM SKIGO.

1 kommentar:

Legg inn kommentar