torsdag 10. januar 2013

OBIK

Jeg skal ikke si så mye om min innsats på denne sesongens første OBIK annet enn at jeg hadde blodsmak fra start til mål! Fikk liksom ikke dreisen på det igår (ikke denne gang heller....) men prøver igjen!

Men smørefoldholdene i Kollen er det desto mer å si noe om, disse ER utfordrene. Store mengder kunstsnø gjør snøen sukkeraktig og snøpartiklene fester seg ikke til hverandre og snøen blir meget kornete.
Klok av skade fra fjorårets OBIK er det svært vanskelig å ha godt feste i Kollen! I tillegg var sålen igår knall hard og det er stor slitasje.
Igår gikk jeg med isklister i bunn med Lilla klister oppå. Under oppvarming satt dette greit, men det iste litt. Jeg fikk låne varmepistolen i SKIGO teltet og smeltet islaget, korket ut klisteret, løp til start og lot det stå til. Det iste litt og jeg fikk litt glipptak, men det var nok en bra løsning på sukkerføret som er i Kollen!
Godt det er flere forsøk i Kollen denne sesongen!

Helgeturen denne helgen vurderes lagt til Ringkollen. Her går det både renn på lørdag, og skibussen går hit, så håper på ok forhold her.
Ellers fint også med klister i Sørkedalen.
Klisterføre er egentlig veldig fint, godt feste og ofte skarpe spor som medfører fin fart i sporet. Imidlertid litt nedtur med klister i januar!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg inn kommentar