lørdag 19. januar 2013

Vester-gyllen... Klar?

Imorgen er det dags for mitt 4. Vestergyllen. Dette fantastiske rennet i flott terreng i Asker-marka.
Oppladningen i år har derimot ikke vært like optimal som tidligere da både dagen idag og hele uken har blitt tilbrakt foran PC dypt fokusert på regnskapstall. Imidlertid var jeg ved godt mot frem til jeg leste denne artikkelen: Forventet sluttid på Vester-gyllen ut ifra XC ranking data

Det følger av denne artikkelen og XC ranking at jeg skal bruke 5t 30 min imorgen. Håper dog dette ikke slår inn. (Det er en "bug" på denne kontrollen da søkemotoren ikke har hensynttat mellomnavnet mitt og det er flere enn en Kristin Pedersen som er glad i å gå på ski :) )

Petter hentet startnummer i Asker idag. Her lå også deltagerpremien. Trenger jeg da å stille imorgen?
Joda, greit å få igang hjertepumpa før sesongens store mål neste helg, Marcialonga.

Skiene blir møysommelig preppet ikveld.
Følger smøreanbefalingen til Skigo sånn delvis. Jeg har ikke HF grønn, så da ble det HF lilla istedet. Satser på at det kun vil være marginal forskjell.
I tillegg anbefales det for de som ikke er så trygge på egen teknikk og blanke spor å legge litt isklister i bunn. Dette gjelder definitivt meg. De siste rennene jeg har gått (dvs de to jeg har gått i 2013) har feste vært mangelvare. Jeg er lei av å gå uten feste, så imorgen er det ikke feste det skal stå på. Isklister, base + HF lilla er planen og får evt. regulere imorgen. Fikk ikke helt dreisen på isklisteret når dette skulle dekkes med både basevoks og voks, men jeg lar det stå til!

Lykke til til alle andre som skal gå imorgen.

Totalt er det 34 stk fra Team Skigo som stiller! Lykke til og god tur!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg inn kommentar