onsdag 16. januar 2013

SKIGO - smøring i verdensklasse

Idag var det nok en OBIK-SKIGO karusell i Holmenkollen.
Jeg er i overkant begeistret for skismurningens kunst, samt god stemning og hyggelige folk, så da var det lett for meg å stille i SKIGO teltet for å hjelpe skiglade utøvere med litt smurning. Jeg var litt skeptisk til om jeg skulle bli fristet til å gå, men etter fadesen forrige uke klarte jeg å holde meg i skinnet.




Det  var kaldt i kollen idag, og smøretipset som var gått ut til alle i forkant var oppfordring om å legge isklister hjemme, forså at dette ble dekket med voks på renndagen.
Temperaturen i kollen var ca. -8 grader, og vesentlig hardere i sporet enn forrige uke. Men slitasjen er høy og det har ikke kommet ny nedbør så snøen i Kollen er i hovedsak kunstsnø og denne vil fort kunne bli sukker.
Dagens fasit var imidlertid å dekke isklisteret med HF lilla, og vi fikk positive tilbakemeldinger i teltet om at dette satt. Etterhvert ble det litt kornete og vi kunne legge på litt HF rød. Denne viser seg å være god på kalde forhold selv om temperaturindikatoren på boksen viser noe annet. Og som smøresjefen sier: Smør alltid et knepp varmere i Kollen.

Masse flotte skiglade mennesker var innom idag og stemningen i teltet var upåklagelig. Håper de fleste som var innom også hadde gode ski!

Ses neste uke!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg inn kommentar